Nicaragua - Leon - Reisverslag uit León, Nicaragua van Rowena - WaarBenJij.nu Nicaragua - Leon - Reisverslag uit León, Nicaragua van Rowena - WaarBenJij.nu

Nicaragua - Leon

Door: Rowena

Blijf op de hoogte en volg Rowena

17 Februari 2006 | Nicaragua, León

Zondag 12 feb naar het strand las Peñitas gegaan. Erg mooi strand, relaxed stranddagje. Tot zonsondergang gebleven en later nog uit geweest. Erg gezellig.

Maandag - Eeb beetje stressige dag. Ik wou mijn Ticabus ticket halen, maar ze vertelden mij dan van San Jose naar Panama City alle bussen zijn volgeboekt tot en met 1 maart! Balen! De mensen in Costa Rica schijnen dus vakantie te hebben... mhmmm. van Managua tot San Jose is het zo´n 10 uur met rechtstreekse bus en van San Jose naar Panama zo´n 15 uur als het niet meer is. Ik heb nu dus wel een ticket van Managua naar San Jose, maar vanaf San Jose moet ik even verder kijken hoe ik naar Panama kan komen. ´S avonds films gekeken in de hostel, wel weer een keer leuk.

Dinsdag 14 feb - Om 3 uur met de pick-up naar de vulkaan Cerro Negro gegaan. Ongeveer een uurtje met de auto over een hobbelige weg. Onderweg veel ossen, paarden, karren e.d. tegen gekomen. Om op de vulkaan te komen moesten we zo´n 45 min. lopen met het zandbord. Op het gegeven moment kwam ik niet meer omhoog, elke stap die ik zette gleed ik gewoon verder naar beneden! De rest was al boven en toen kwam ik erachter dat er een vaag pad liep een stukje verder.. toen ben ik daar maar naar toe gestapt en dat scheelde een stuk! :-) De vulkaan heeft een hoefijzer-vormige krater waarover we heen konden lopen. Ik moest het zandbord goed vasthouden omdat er erg veel wind was. Soms was ik gewoon echt bang dat ik mijn bord zou verliezen en dat ik misschien zelf mee zou waaien van de vulkaan af! De krater zelf is iets verder op, we konden het echt perfect zien. Overal stoom en hete stenen. We konden een stukje naar de krater toe klimmen en af en toe moest ik echt mijn voeten even verplaatsen omdat mijn gympjes een beetje te warm werden! ;-) Zonsondergang bekeken en het was gelijk het startsein om naar beneden te gaan. Glijden maar! Ai, toch best wel steil! Helaas ging mijn bord aan de voorkant de hele tijd onder het zand, waardoor ik telkens afremdde. Het middelste stuk ging wel onwijs snel. Met je voeten moet je dan afremmen en daar heb ik maar flink gebruik van gemaakt. Eerder gebruikten ze normale snowboards hiervoor, maar van elke 2x dat ze weggingen moesten ze wel 1x met iemand naar het ziekenhuis. Daarna hebben ze verschillende materialen geprobeerd, maar deze zandborden schijnen het beste te werken. Iemand is er ooit met een mountainbike vanaf gereden en heeft hiermee een record gevestigd. Je moet er maar op komen!!! ;-)
´S avonds trad er een Duitse band op waar we heen zijn gegaan. Zij waren heel goed, maar mijn avond werd ietwat verstoord door een Nicaraguaanse man die het nodig vond om 2 a 3 uur lang non-stop naar mij te staren! Hij wist dat ik een man had (ja, jullie wisten het alleen nog niet, en voor Maarten is het ook nog nieuws ;-) en dat ik niets van hem wou en ik wees de hele tijd dat hij naar de band moest kijken... maar nee hoor... Een andere jongen ging er zelfs speciaal voor zitten, reactie van die mijnheer was dat hij boven de grond ging hangen en me vervolgens nog steeds aan bleef staren! Get a life! Nu kan ik er wel om lachen, maar een beetje irri was het op het moment zelf wel!!!

Woensdag - Nog maar een stranddagje, nu het nog kan! ;-) Veel wind weer, dus veel zand. Heb een lange wandeling over het strand gemaakt en errug mooie schelpen gevonden. Tot zonsondergang weer gebleven. Was erg leuk.

Donderdag 16 feb naar de Flor de Caña rumfabriek gegaan. Van te voren moest er naar de fabriek gebeld worden om een motivatie te geven waarom ik een tour in de fabriek wou. Ik mocht vandaag om 9 uur komen. De fabriek is in Chichigalpa, zo´n 45 min met de bus.
Was wel heel erg leuk. Heb een prive-rondleiding van zo´n 1,5 uur gekregen. Het proces zelf heb ik een beetje gemist, omdat ik niet alle woorden in het Spaans begreep. (zou ik waarschijnlijk in het Nederlands al niet hebben geweten was ze bedoelden ;-) De fabriek heeft 400 vaste werknemers en 300 part-timers. Maandag tot en met zaterdagmiddag werkt de fabriek non-stop. 24 uur per dag. Ze maken er ook de tonnen en testen deze met lucht en wind. De flessen komen uit Costa Rica en worden hier gelabeld en gevuld en gecontroleerd op kwaliteit. Geen idee of we Flor de Caña in NL hebben, maar het is zeker een aanrader! :-) Wel heel leuk om zo´n kijkje achter de schermen te krijgen! Raar is ook dat ik helemaal niets hoefde te betalen, wou de gids nog een tip geven, maar zelfs dat wou hij niet aannemen...
Daarna in Chichigalpa nog even rondgelopen en weer een nieuwe tas gekocht voor mijn souveniers. Hopenlijk doet die het ietsje langer! Hoeft het maar -2 weekjes te doen! Moet lukken! ;-)

Vrijdag rustig aan gedaan en dit verhaal voor de 2e keer uitgetypt. De eerste keer was ik klaar en wou ik het op internet zetten... alles weg! Balen! Maar hier is het verhaal dan alsnog! :-) Ik ga zo richting Managua waar ik morgenochtend om 7 uur de bus naar San Jose neem. In San Jose ga ik dus kijken of ik een ticket naar Panama City kan krijgen. Dan ga ik besluiten of ik nog La Fortuna in Costa Rica ga bekijken of dat ik het helemaal over ga slaan. Jullie horen het nog wel!!! :-)

Groetjes en liefs,
Rowena.

PS1: Nog 11 daagjes en ik ben in de UK! :-)
PS2: Nog 12 daagjes en dan ben ik in NL! :-)

  • 17 Februari 2006 - 18:28

    Maarten:

    ben toch als eerst

  • 17 Februari 2006 - 18:29

    Maarten:

    ben toch als eerst

  • 17 Februari 2006 - 18:29

    Maarten:

    ben toch als eerst

  • 17 Februari 2006 - 18:29

    Maarten:

    ben toch als eerst

  • 17 Februari 2006 - 18:30

    Maarten:

    ben toch als eerst

  • 17 Februari 2006 - 18:30

    Maarten:

    ben toch als eerst

  • 17 Februari 2006 - 18:31

    Maarten:

    ben toch als eerst

  • 17 Februari 2006 - 18:32

    Maarten:

    ben toch als eerst

  • 17 Februari 2006 - 18:32

    Maarten:

    ben toch als eerst

  • 17 Februari 2006 - 18:32

    Maarten:

    ben toch als eerst

  • 17 Februari 2006 - 18:32

    Maarten:

    ben toch als eerst

  • 17 Februari 2006 - 18:32

    Maarten:

    ben toch als eerst

  • 17 Februari 2006 - 18:33

    Maarten:

    ben toch als eerst

  • 17 Februari 2006 - 18:36

    Maria:

    Lieve Rowena
    Mooie foto's hoor, en ik kijk uit naar het verhaal dat er bij hoort.
    En wat is maarten snel zeg.
    Is hij niet aan het slapen?
    Nog even en dan ben je al weer terug.
    Nog veel plezier de laatste weekjes.
    Dikke kus en knuffel mams

  • 17 Februari 2006 - 18:36

    Maarten:

    ben toch als eerst

  • 17 Februari 2006 - 19:19

    Annemie:

    haha leuke foto's ...
    XX annemie

  • 17 Februari 2006 - 19:29

    Maarten:

    ben toch als eerst

  • 17 Februari 2006 - 19:47

    Maria:

    Ben toch als tweede

  • 17 Februari 2006 - 20:13

    Kelly:

    nu weten we het wel máárten! :D
    er willen nog meer mensen typen ;-)
    leuke foto's hoor roween!
    nog 12 daagjes/nachtjus!
    dikke kus

  • 17 Februari 2006 - 21:28

    Maria:

    Weer een mooi verhaal, vooral van die vulkaan en wat leuk zo,n sandboard om mee naar beneden te gaan.
    Het is nu aftellen nog 12 daagjes en dan ben je al weer in nl. Fijne reis naar San Jose.
    Kus mams xxxxxxxxxx

  • 17 Februari 2006 - 21:28

    Susan:

    Toch niet, helaas!

  • 17 Februari 2006 - 22:21

    Gerard:

    Hallo Rowena,
    weer een leuk verhaal, krijg je dorst van als je al die vaten ziet, trouwens die fabriek zag er volgens mij best modern uit. Toch wel een flesje voor mij gesmok....
    Veel plezier en tot het volgende bericht

  • 17 Februari 2006 - 22:26

    Cecilia:

    Mooie kerk in leon, kan me voorstellen dat Gerry van dat land moet houden! Nog een paar fijne weken en een hele goede reis terug naar Vorden. Gr. cecilia

  • 18 Februari 2006 - 12:43

    Monique:

    Ik kon me geen voorstelling maken van sandboarding. Top dat je de foto's dus plaatst.
    "Oooh" bij de foto's "in the middle of nowhere" en "hihi" bij het zien van de "chicki-schortjes".

    Maarten, jij staat bij je meissie toch altijd op de eerste plaats. Dus fffftjes volhouden nog!

  • 18 Februari 2006 - 14:35

    Rianne:

    Hai Rowena. Wat zie je er toch weer vies bruin en goed uit op de foto's. apart zo'n vulkaan he ik ben toen met Maarten ook op de Etna geweest op Sicilie. Vooral raar dat er 's nachts ook weer lava uitkwam. Nog een paar daagjes en dan ben je er al weer, dus geniet nog even en dan zien we je snel weer.
    liefs Rian

  • 19 Februari 2006 - 21:42

    Gerry:

    Hola Rowena solo 9 dias y ya biene de nuevo para Holanda. Que alegre que estuvo tanto tiempo en mi Nicaragua y que ha visto tanto de este pais yha ido a los lugares donde yo he ido antes tambien yo estudie en la Universidad de Leon 2 años. Leon es la ciudad del poeta Ruben Dario.Si va a ir a Costa Rica vaya al volcan Poas este tiene el crater mas lindo del mundo, pero si mo tiene mucho tiempo hay lugares bonitos para ir. Ojala que tenga suerte pueda tener un lugar libre en Tica Bus para poder salir rapido para Panama, Pues ya no tiene mucho tiempo los ultimos dias esta volando verdad y todavoa hay tanto por ver. Pero bueno la proxima vez que vaya a Centro America va a ver lo que esta vez ya no ha podido ver. Rowena le deseo que los ultimos dias por alla que sean muy felices y que gose mucho y desde Ulft le deseamos un feliz viaje , y hasta pronto . Besos de la toda la fam.

  • 20 Februari 2006 - 02:03

    Rowena:

    UPDATE: Ben nu al in Panama! Kon dezelfde avond in San Jose een bus nemen om 11 uur ´s avonds en om half 5 ben ik hier vandaag aangekomen. (na een tocht van 17,5 uur). Het bevalt me hier nu al. De rest van Costa Rica o.a. volkaan Poas moet ik dus maar voor een andere keer bewaren. ;-) Tot snel!

  • 21 Februari 2006 - 19:56

    Yvette:

    Ha Rowena,

    prachtige foto's hele romantische zonsondergangen. Ben je al uitgerust van je lange busreis? Goh de reis zit er al weer bij op voor jou...

    Veel groetjes Yvette

  • 21 Februari 2006 - 21:07

    Kelly:

    still 8 days

  • 22 Februari 2006 - 09:53

    Bianca:

    Hoi rowena,
    Ik heb je gisteren al even op msn gesproken, maar wilde nog een laatste berichtje achter laten voor de terug reis. Ik zal je verhalen heel erg missen en wens je een hele goed terug reis en natuurlijk veel plezier met het weerzien van je familie en vrienden. Hier is alles helaas nog steeds rustig na 41 weken zwanger zijn.

    groetjes uit oss en nog een paar fijne laatste dagen

  • 22 Februari 2006 - 12:26

    Marielle:

    Nog even en dan ben je weer lekker thuis! Kan niet wachten! Tot snel! Liefs, marielle.

  • 22 Februari 2006 - 13:49

    Nataschja:

    he rowena! weer een leuk interessant verhaal om te lezen. tot over een paar daagjes! liefs nataschja.

  • 23 Februari 2006 - 13:51

    Kell*&Mams*:

    nog 6 daagjes! :D

  • 23 Februari 2006 - 14:46

    Hermien:

    lieve rowena prachtig weer al jou foto'sdie zonsondergang en de vulkaan wat een mooi land maar nog even en dan zien we jou weer tot gauw groetjes ook van henk

  • 24 Februari 2006 - 09:23

    ANTOINE:

    CERRA NEGRO = zwangere negerin? wanneer je goed naar 1 van die eerste foto's kijkt van de gehele vulkaan + rechts onderaan...

  • 24 Februari 2006 - 09:24

    ANTOINE:

    ik word blij van al die vrolijke kleurtjes overal daro!, maar meer blij dat jij weer live in NL bent! kus

  • 24 Februari 2006 - 14:27

    Kell&Mams:

    Nog 5 daagjes

  • 24 Februari 2006 - 18:21

    Lucie:

    Hoi Rowena
    Nog een paar daagjes en het zit erop. Ik wens je een goede terug reis en we zien je dan weer in vorden. We zullen je verhalen vast missen.
    Groetjes van uit Marienvelde.
    Lucie

  • 25 Februari 2006 - 14:50

    Kell&mams:

    Nog 4 daagjes

  • 25 Februari 2006 - 20:03

    Paps:

    ROWENA GOEIE REIS TERUG TOT WOENSDAG WIJ WACHTEN OP JULLIE.

  • 26 Februari 2006 - 10:54

    Gerard:

    Hallo Rowena,
    na vele verhalen en foto's, straks weer een verhaal met geluid erbij.
    Een rustige vlucht terug en tot in Vorden of Gaanderen.

  • 26 Februari 2006 - 11:31

    Monique:

    Laatste berichten ...
    Echt nog maar 3 daagjes?
    Wat zal iedereen blij zijn je weer te zien.
    Heel veel liefs en zorg straks maar eens heel goed voor je familie en vrienden, want zij hebben toch echt wel moeten lijden onder jou afwezigheid

  • 26 Februari 2006 - 17:27

    Kell&mams:

    Nog 3 daagjes

  • 27 Februari 2006 - 09:31

    Paps & Mams:

    Rowena een hele fijne reis toegewenst. Tot gauw xxxxxxxxxx

  • 27 Februari 2006 - 09:47

    Kelly*:

    GOEIE REIS! TOT OVER 2 DAGEN, dat klinkt nog eens goed ;) :D
    kus

  • 27 Februari 2006 - 12:16

    Kell&mams:

    Nog 2 daagjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, León

Rowena
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 67796

Voorgaande reizen:

14 November 2011 - 09 December 2011

Peru here I come!

Landen bezocht: