Vorden City! NL! - Reisverslag uit Vorden, Nederland van Rowena - WaarBenJij.nu Vorden City! NL! - Reisverslag uit Vorden, Nederland van Rowena - WaarBenJij.nu

Vorden City! NL!

Door: Rowena

Blijf op de hoogte en volg Rowena

11 Maart 2006 | Nederland, Vorden

Hoi hoi!

Zo… na een tijd alleen rond te hebben gereisd in Midden-Amerika en samen met Maarten 1,5 jaar in de UK te hebben gewoond ben ik nu alweer 1,5 week in NL. Het bevalt me goed ook al is het natuurlijk wel flink wennen om weer in NL te zijn en om in Vorden te wonen. Elke keer als ik wc-papier in het toilet gooi denk ik ‘dat mag toch niet??!’… en dan realiseer ik me direct daarna dat ik dat hier gerust mag doen. De mensen zullen het hier niet waarderen als ik al het gebruikte wc-papier in de afvalbak ga gooien! ;-) Het eten is natuurlijk weer een stuk afwisselender, wat heel fijn is, maar het belangrijkste is toch wel dat ik weer bij Maarten, mijn familie en vriendinnen ben. We hebben al een hoop leuke dingen gedaan en ook de kleine dingen die we samen kunnen doen waardeer ik echt.

Er word me veel gevraagd of ik niet echt vervelende dingen mee heb gemaakt. Tijdens mijn reis heb ik niet echte diepte-punten gekend. Tja, toen ik in de taxi zat in Guatemala City en die vent me niet af wou zetten waar ik heen wou (en wat afgesproken was), was dat wel even heel vervelend! Gelukkig niet zo vervelend dat ik er daarna nog over na moest denken of dat het me echt dwars zat. En tuurlijk een vogelspin op je kamer is niet echt relaxed, maar ik heb daarna nog (verbazingwekkend!) goed kunnen slapen, nadat die vogelspin uit mijn slaapkamer verwijderd was natuurlijk! ;-) Dus, gelukkig kan ik antwoorden op deze vraag: Nee, ik heb niet echt hele vervelende dingen meegemaakt tijdens mijn reis.
De laatste 4 weken heb ik ook alleen gereisd. Tijdens de reis zijn we ook veel meiden tegen gekomen die alleen reisden en dat ging heel goed. Je moet alleen van de voren even helder nadenkenen en geen dingen doen die niet echt verstandig lijken. Zo ging ik niet ’s nachts in mijn eentje over straat en in afgelegen steegjes ga je natuurlijk ook niet lopen.

Hieronder heb ik nog een kleine samenvatting van punten van mijn reis. Een eventueel volgend verhaal zou nog wel kunnen komen, maar een reis van 5 maanden zit er niet meer in! Ik ben druk aan het solliciteren voor een baan en Maarten en ik zijn op zoek naar een eigen plekje voor ons samen. Ik kijk met veel plezier terug op de geslaagde reis. Ik hoop natuurlijk dat iedereen heeft genoten van mijn reisverhalen en wil iedereen bedanken voor de berichtjes op mijn site. Ook bedankt voor de welkom terug kaartjes die ik thuis heb ontvangen! Erg leuk!

Groetjes en liefs,
Rowena.

---------------------------------------------
Beesten in de kamer: Kakkerlakken, hagedisjes, familie krab, schorpioen, reuze sprinkhaan, héél veel muggen en een vogelspin!
---------------------------------------------
Eten: Veel, heel veel rijst, frijoles (bonen), kip en eieren.
---------------------------------------------
Dieren: howlermonkeys, zeekoeien, dolfijnen, mantaray, nurseshark, salamandertjes, schildpadden, vlinders (die mooie blauwe!), 2 soorten toucans, veel vogels (blauwgrijze op Isla Ometepe en nationale vogel van Nicaragua), spidermonkeys, mono cara blanca (withoofdsaap), vogelspinnen, tropische wasbeertjes, schorpioen, krabben, hagedisjes en tot slot nog een walvis! (gespot toen ik naar Isla Taboga ging vanaf Panama City!)
---------------------------------------------
Vulkanen:
Pacaya (Antigua, Guatemala) 2552m
Santa Maria (Xela, Guatemala) 3772m (uitzicht op actieve vulkaan Santiaguito 2488m)
Mombacho (Granada, Nicaragua) 1345m
Maderas (Isla Ometepe, Nicaragua) 1394m
Cerro Negro (Leon, Nicaragua) ?m
---------------------------------------------
Mooiste strand: Varadero, Cuba
---------------------------------------------
Goedkoopste maaltijd: Op de markt in Leon, eten en drinken voor 17 cordobas, US$1.
---------------------------------------------
Beste shopmogelijkheid: Chetumal/Playa del Carmen, Mexico
---------------------------------------------
Indrukwekkendste land: Guatemala. Vanwege de vriendelijke mensen, Maya cultuur, natuur, Semuc Champey en de vulkanen.
---------------------------------------------
Minst indrukwekkendste land: Honduras. Vanwege de stinksteden, rotzooi overal waar je kijkt, toeterende auto’s en geen/weinig vriendelijke mensen. Note: Voor duiken op de Bay Islands is het land wel perfect! Voor US$200 kan je je PADI halen! Zo ver bekend is dit de goedkoopste plek ter wereld om je PADI te halen!
---------------------------------------------
Indrukwekkendste momenten: Vulkanen (elke keer weer!), alle dieren die ik live in het wild heb mogen zien en de momenten tussen de lokale en/of Maya mensen.
---------------------------------------------
Leukste stad: Antigua. Alles is er te krijgen, studeren en feesten tegelijk. Klein maar fijn. Bijna elke dag uitzicht op een van de wonderschone vulkanen.
---------------------------------------------
Beste drankjes: Arroz con leche, Cuba/Nica Libre. (cola met lokale rum)
---------------------------------------------
Wat zal ik zeker niet missen: Opmerkingen/gestaar van de mannen, koude douches, dat je het gebruikte wc-papier in de afvalbak moet doen en niet door mag spoelen.
---------------------------------------------

  • 11 Maart 2006 - 14:17

    Danielle:

    Was net mijn eigen log aan het bijwerken toen ik die van jou binnenkreeg. Ik ga m zo lezen!

    Liefs Daniëlle

  • 11 Maart 2006 - 14:22

    Daniëlle:

    Rowena

    Ik heb genoten van al je verhalen en ik hoop op Curacao net zo boeiend als jou te kunnen schrijven!!
    Els wilde bij mij al net zo een wedstrijd gaan houden wie er als eerste heeft gereageerd op de verhalen... we zullen zien! Maar vooralsnog ben ik bij dit laatste verslag van jou de eerste!

    Daniëlle

  • 11 Maart 2006 - 14:49

    Marije:

    Super'samenvatting' Roween, en ook erg leuke foto's! Toch wel jammer dat ik niet bij t etentje kon zijn, 't ziet er erg gezellig uit! Heel veel succes met solliciteren en met jullie huizenjacht en je houdt ons op de hoogte he!
    liefs, Marije

  • 11 Maart 2006 - 15:34

    Gerard:

    Zo en nu weer lekker mopperen op het hollandse weer.

  • 11 Maart 2006 - 20:07

    Bianca:

    Jammer dat we niet meer met je mee op reis kunnen!!! Ik wist al die maanden precies hoe lang je nog weg zou blijven, omdat ik zou bevallen rond de tijd dat jij thuis zou komen, maar dat het zo dicht bij elkaar zou liggen had ik natuurlijk niet verwacht!!! Met Fleur en mij gaat alles heel erg goed en ik hoop dat je snel een eigen stekje voor jou en maarten hebt gevonden. Veel geluk in Nederland.

    Groetjes uit Oss

  • 12 Maart 2006 - 12:24

    Ans:

    Hoi Rowena,
    Welcome back in Vorden city.Fijn dat alles zo goed is gegaan. Altijd leuk zulke reisverhalen. Mijn vriendin Kaya uit GB is al 2 jaar aan het wereldreizen en Aimee doet het steeds met een paar weken of een paar maand. Dan even weer naar huis Canada, geld verdienen en weer.... wegwezen. En de Stones doen het ook nog steeds. Zorg dus dat je altijd een goede conditie blijft houden en je kunt nog veel meer van de wereld zien. Als het reizigersbloed weer gaat stromen is er toch geen stoppen aan. Veel plezier met wat je verder gaat doen en groetjes aan de hele familie, Ans

  • 12 Maart 2006 - 12:29

    Ans:

    Hoi Rowena,
    Welcome back in Vorden city.Fijn dat alles zo goed is gegaan. Altijd leuk zulke reisverhalen. Mijn vriendin Kaya uit GB is al 2 jaar aan het wereldreizen en Aimee doet het steeds met een paar weken of een paar maand. Dan even weer naar huis Canada, geld verdienen en weer.... wegwezen. En de Stones doen het ook nog steeds. Zorg dus dat je altijd een goede conditie blijft houden en je kunt nog veel meer van de wereld zien. Als het reizigersbloed weer gaat stromen is er toch geen stoppen aan. Veel plezier met wat je verder gaat doen en groetjes aan de hele familie, Ans

  • 12 Maart 2006 - 14:55

    Susan:

    Welokom thuis! Wel wennen, hé. Ik moest ook erg wennen aan de wc en dat je het water uit de kraan kan drinken. Wat een luxe! In ieder geval bedankt voor de leuke tijd op reis. Ik heb het enorm naar mijn zin gehad en vond het leuk om samen met jou te doen.
    Liefs Susan

  • 13 Maart 2006 - 06:46

    Annemie:

    Ha roween
    Leuk stukje!!
    Maar ik ben erg blij dat je er weer bent!! Dat zullen wel weer mensen denken..toch..? haha
    tot gauw
    XX Annemie

  • 13 Maart 2006 - 10:25

    Elise:

    Goed om te horen dat ook jij weer veilig thuis bent. Vooral je stukje over het wc papier kwam me erg bekend voor, heeft echt paar weken geduurd voor ik er niet meer bij nadacht. Bij deze wil ik je heel veel succes wensen bij het zoeken naar een baan en het vinden van een huisje!
    Liefs Elise

  • 13 Maart 2006 - 12:31

    Maria:

    We hebben genoten van je verhalen, en zullen het best missen.
    Maar gelukkig dat je nu weer thuis bent.
    Liefs mams xxxxxxxxx

  • 13 Maart 2006 - 15:35

    Monique:

    Dit verhaal heeft de klank van een nawoord. Eindigt dan nu écht jouw boek? Toch wel jammer voor ons!
    ... Maar ik gun jullie van harte een heerlijk (t)huis .... en
    wacht met geduld op het volgende deel.
    Tot zondag!

  • 14 Maart 2006 - 18:20

    Marielle:

    Zo fijn dat je weer thuis bent!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 16 Maart 2006 - 19:20

    Cecilia:

    Rowena, het was al een gewoonte geworden dat ik af en toe op je site keek leuk deze aanvulling aan al je indrukwekkende verhalen, ik miste de mannen op de foto's maar kon aan de borden zien dat je vader op de achtergrond was. Op mijn werk hoorde ik van een collega hoe mooi het versierd was bij jullie. Veel succes bij het zoeken naar een baan en een woning voor jullie twee. Lieve gr. Leo, Niels en Cecilia.

  • 29 Juli 2006 - 11:55

    Wouter:

    he rowena, heb jij mischien nog tips voor me? ik ga nl binnenkort een half jaar op reis naar azie! weet niet of dit bericht nog aankomt aangezien ik niks van me laat horen.....xcuse me. wouter_wessels@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Vorden

Rowena
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 67795

Voorgaande reizen:

14 November 2011 - 09 December 2011

Peru here I come!

Landen bezocht: